Maxa din yogaträning

Det finns flera former av yoga. Både de som är framtagna för en lugnare träning för att du ska komma ner i varv och yoga som får dig att svettas riktigt rejält. Vilken yogaform du än föredrar finns det flera saker du kan göra för att få ut ännu mer av din träning. I det här inlägget kommer du att få några tips på hur du kan maximera din yogaträning och ta den till nästa nivå.

Med en waist trainer

Om du av olika anledningar vill träna din midja extra mycket under din yogaträning ska du köpa en waist trainer, vilket är en sorts korsett du kan ha på dig under träningen. En waist trainer är mer flexibel att röra sig i än vad det låter som eftersom den är speciellt framtagen för att du ska kunna ha på dig den under träningen, men också i vardagen. Många tränar yoga för att få en bättre hållning. Även det kan en waist trainer hjälpa dig med. Med andra ord kan en waist trainer vara en riktigt bra investering som tar din träning och hållning till nästa nivå.

Med vikter

Om du vill bli starkare ska du satsa på att köpa hem enkla vikter. Det finns till exempel vikter du kan ha på kroppen under yogan. Då kan du vara säker på att du utmanar dina muskler ordentligt samtidigt som du får träna yoga. Det finns många olika sorters vikter att välja bland som väger olika mycket. Från början kan det vara en bra idé att ha de vikter som väger mindre för att på så sätt bygga upp dina muskler och avancera med tyngre vikter allteftersom du blir starkare. Det finns vikter som du bär på anklarna och vikter du kan bära över midjan. Det finns också midjeväskor du kan köpa som du själv kan fylla på med vikter.

Sportväst

Ett annat sorts plagg du kan ha på dig för att maximera din träning är sportvästen som har en bastueffekt. Som du säkert förstår baserat på dess namn så kommer denna väst få dig att svettas betydlig mer under din yogaträning. Med denna väst får du bättre träningsresultat och bättre kondition.

Träningsbälte

Vill du få magmuskler ännu snabbare? då ska du investera i ett träningsbälte. Det finns flera varianter på träningsbälten men det alla har gemensamt är att de är framtagna med en elektronisk teknik som sitter mot magens muskler och stimulerar magmusklerna, vilket resulterar i att dina magmuskler blir stärkta. Du kan använda ett träningsbälte under tiden du tränar för att maximera din träning. Men det är många som använder träningsbälten även under tiden de inte tränar. Till exempel så är det många som har ett träningsbälte på sig när de sitter i soffan och kollar på serier.

Fler pass

Sist men inte minst kan du maximera din träning genom att gå på fler yogapass. Du kan gå på samma pass, eller prova på flera sorters yogaformer.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.